• Dynasty
    Competition Platform
  • Powered By
    LANERGY

Rules

Rules

Om te beginnen
1.1 Inschrijf Vereisten
Het bezitten van een Rocket League account is een vereiste om deel te kunnen nemen aan dit toernooi. Dit kan zowel op console als PC.
Speler die deelnemen aan het toernooi moeten lid zijn van de NBSE discord server.
Alle spelers moeten ingeschreven staan bij een Nederlandse universiteit of Nederlandse hogeschool. Ook moeten speler binnen één team studeren in dezelfde stad. Spelers van verschillende universiteiten en hogescholen mogen enkel met elkaar in één team inschrijven als ze studeren in dezelfde stad.
Elk team moet een team captain opgeven. De captain zal dan het centrale aanspreekpunt van het team zijn. De captain kan veranderd worden gedurende het seizoen.

1.2 Kwalificatie toernooien
De League bestaat uit acht teams die zich kwalificeren op basis van twee kwalificatie toernooien.
De vier beste teams van beide toernooien kwalificeren zich voor de league.
De kwalificatie toernooien zijn double-elimination.

1.3 League opzet
De league bestaat uit 8 teams.
Deze teams spelen elke maandagavond een wedstrijd voor zeven weken lang.
De achtste week is een playoffs fase, waarbij de top 6 teams spelen en de top 2 automatisch in de halve finale geplaatst wordt.
1.4 Teamopstelling
Alle eventuele selectie wijzigingen moeten doorgevoerd worden voor het aanbreken van de eerst volgende wedstrijddag.
Spelen met een speler die niet vermeld staat in de selectie of die niet studeert in dezelfde stad zal leiden tot uitsluiting van het toernooi en eventueel andere disciplinaire acties.
Spelers wordt verplicht gesteld te spelen onder de aangemelde gebruikersnaam, overtreding van deze regel zal bestraft worden.

1.5 Wisselen van team
Wanneer er meerdere teams in de league uit dezelfde stad spelen mag gewisseld worden van team. Dit kan echter enkel wanneer een speler als wisselspeler opgegeven stond en nog niet gespeeld heeft in de league.

1.6 Wisselspelers
Elk team mag een maximum van twee wisselspelers hebben.
Wissels mogen doorgevoerd tussen de games in een serie, maar er mag slechts 1x gewisseld worden per series.

1.7 Technische problemen
Teams zijn verantwoordelijk voor eigen technische problemen. Wedstrijden worden in principe niet gepauzeerd of herstart. Mocht een team vinden dat zij toch recht hier op hebben, dan kan een toernooi administrator ingeschakeld worden.

Competitie reglementen
Alleen toernooi administrators hebben het recht eventuele aanpassing door te voeren voor onderstaande toernooi reglementen.
2.1 Match instellingen
Server: Europe
Game Mode: Private Match - Soccar
Map: Standard arena’s
Wedstrijd lengte: 5 minuten
Team grootte: 3v3
Mutator instellingen : Geen
Beide teams spelen in de standaard kleuren

2.2 Competitie format
Voor het kwalificatietoernooi geldt:
Open voor alle studenten die op een Nederlandse hogeschool of Nederlandse universiteit studeren.
Double-elimination
Elke series is best of 5
Voor de league geldt:
Enkel de acht gekwalificeerde teams kunnen deelnemen aan de league
Groepsfase format
Elke series is best of 5
Voor de playoffs geldt:
Enkel de de top 6 op basis van de league neemt deel aan de playoffs
Single-elimination
kwartfinales zijn best of 5
halve finales en finale zijn best of 7


2.3 Prijzengeld
Top twee kwalificeert automatisch voor de EURC???
Something else??

2.4 Problemen tijdens een match
Wanneer er tijdens een wedstrijd problemen zijn met 1 of meerdere spelers (bijvoorbeeld internet problemen, technische problemen, of server problemen) dan mogen games in overeenstemming tussen de 2 teams altijd volledig herstart worden indien:
Er nog niet is gescoord.
Er minder dan 2 minuten zijn gespeeld.
Indien niet aan beide is voldaan worden games in principe niet herstart, en wordt de game gewoon afgemaakt. Als er onenigheid ontstaat tussen de teams, wordt er van hen verwacht dat er een toernooi admin bij geroepen wordt. Deze neemt uiteindelijk een beslissing die het idee van de reglementen het best volgt, waarbij hij sportiviteit in de beslissing meeweegt.
Wanneer een server probleem ontstaat dat alle spelers negatief beïnvloed zal de wedstrijd opnieuw opgezet moeten worden en zal vanaf het moment dat het probleem ontstaan is verder gespeeld moeten worden met dezelfde tussenstand.

2.5 Niet aanwezig
Wanneer spelers niet aanwezig zijn binnen een kwartier na aangegeven tijd voor het inchecken van een wedstrijd zal de overwinning automatisch overgedragen worden aan het wel ingecheckte team. Mocht er een technische error zijn waardoor een team niet in staat was in te checken, dan kan een toernooi admin hier naar kijken.

2.6 Teamnamen
Voor elk team mag door het team zelf beslist worden welke teamnaam zij willen gebruiken. Indien de naam ongepast is wordt vriendelijk gevraagd de naam aan te passen. Daarnaast moet de teamnaam enige relatie hebben met de universiteit of een e-sportvereniging binnen de hogeschool of universiteit.




Wedstrijdreglementen
Wedstrijdreglementen omtrent het aanmaken van een wedstrijd zijn enkel van toepassing op wedstrijden op het kwalificatietoernooi. Tijdens de league zal met admins gecommuniceerd moeten worden indien wedstrijden op een livestream uitgezonden worden.
3.1 Stadions
Wedstrijden worden over het algemeen gespeeld op DFH Stadium (Day). Teams kunnen een andere arena kiezen zolang beide teams hier mee instemmen en de arena de lay-out van een standaard arena heeft.
3.2 Toeschouwers
Toeschouwers zijn enkel toegestaan wanneer beide teams hiermee instemmen. Admins of personen aan wie bevoegdheid verleend is door een admin zijn hierin de enige uitzondering op de regel.

3.3 Private match procedure
De hogere seed in de wedstrijd wordt verantwoordelijk gesteld voor het hosten van een private match, zoals ook aangegeven op smash.gg.
Zorg dat mutator instelling uitgeschakeld zijn en dat DFH stadium of eventueel anders afgesproken stadion geselecteerd worden.
Alle wedstrijden worden gespeeld op Europese servers.
Alle spelers moeten in de lobby zijn voordat teams gekozen worden.
Indien een match op stream is, zal dat op smash.gg zichtbaar zijn. De organisatie maakt dan de lobby aan, en zal aan de spelers aangeven wanneer zijn mogen spelen.

3.4 Resultaten
Resultaten moeten door beide teams bevestigd worden. Om deze resultaten te kunnen bewijzen wordt gevraagd screenshots en/of replay bestanden op te slaan om eventuele moeilijkheden te kunnen voorkomen.

3.5 Toernooi Admins
Wanneer tijdens een wedstrijd regels niet correct nageleefd worden of als er vragen zijn over het toernooi kan contact gelegd worden met een admin. Admins kunnen via de NBSE Discord bereikt worden. Admins behouden het recht om de regels aan te passen indien zij vinden dat hun eigen handeling een passende oplossing biedt.

3.6 Cheating
Wanneer vermoed wordt dat er vals gespeeld wordt door een tegenstander kan contact opgenomen met een admin via de NBSE Discord. Hierbij is het van dat bewijsmateriaal verzameld wordt in de vorm van het opslaan van replays. Handelingen die o.a. onder valsspelen gezien kunnen worden zijn:
Gebruik van mods die een voordeel kunnen verstrekken in de game.
Het gebruiken van spectator mode om terug te spawnen in de verdediging.
Het spelen met spelers die niet vermeld staan in de selectie.
Het breken van één of meerdere regels in de NBSE reglementen.

3.7 Expres slecht spelen
Tijdens wedstrijden wordt verwacht dat teams altijd spelen op hun beste kunnen. Wanneer duidelijk is dat teams expres slecht spelen en hiermee de toernooi uitkomst beïnvloeden kan dit leiden tot uitsluiting van het toernooi. Dit geldt tevens voor het expres opgeven van wedstrijden die uitgezonden worden op de livestream.

3.8 Aanpassingen op de regels
NBSE staat aanpassingen op wedstrijdreglementen toe indien beide teams hiermee instemmen. Hierbij kan gedacht worden aan het veranderen van stadions of het veranderen van de procedure bij het verliezen van connectie voor één van de speler van een team.
Wanneer deze regels aangepast worden is het belangrijk dat bewijs verzameld wordt dat beide teams hiermee instemmen. Wanneer een tijd van twee minuten verstreken is in de wedstrijd gelden deze regels officieel als de regels voor de wedstrijd en kan achteraf niet meer teruggevallen worden op de originele regels.






Ingeschreven teams: 7

Team Inschrijfnummer Bevestigd 7/7 (100%)
Dorans Alpha 7 Aanwezigheid bevestigd
Dorans Nijmegen 6 Aanwezigheid bevestigd
DSEA: Red 1 Aanwezigheid bevestigd
Esports Team Twente Red 3 Aanwezigheid bevestigd
Northern Lions 2 Aanwezigheid bevestigd
Tilburg UNIted 5 Aanwezigheid bevestigd
Zephyr Fenrir 4 Aanwezigheid bevestigd

Brackets

Popout Bracket
Round 1 Upper Bracket
M1 Northern Lions 1 vs. 0 » MATCH INFO
M2 Dorans Nijmegen 3 vs. 2 Zephyr Fenrir » MATCH INFO
M3 Tilburg UNIted 3 vs. 0 Dorans Alpha » MATCH INFO
M4 DSEA: Red 1 vs. 3 Esports Team Twente Red » MATCH INFO
Round 2 Upper Bracket
M5 Northern Lions 3 vs. 0 Dorans Nijmegen » MATCH INFO
M6 Tilburg UNIted 3 vs. 1 Esports Team Twente Red » MATCH INFO
Upper Bracket Final
M7 Northern Lions 1 vs. 3 Tilburg UNIted » MATCH INFO

Round 1 Lower Bracket
M9 0 vs. 1 Zephyr Fenrir » MATCH INFO
M10 Dorans Alpha 0 vs. 3 DSEA: Red » MATCH INFO
Round 2 Lower Bracket
M11 Esports Team Twente Red 2 vs. 3 Zephyr Fenrir » MATCH INFO
M12 Dorans Nijmegen 3 vs. 1 DSEA: Red » MATCH INFO
Round 3 Lower Bracket
M13 Zephyr Fenrir 0 vs. 3 Dorans Nijmegen » MATCH INFO
Lower Bracket Final
M14 Northern Lions 1 vs. 0 Dorans Nijmegen » MATCH INFO

FINAL
M15 Tilburg UNIted 3 vs. 2 Northern Lions » MATCH INFO

Reacties (0)

    Je moet om te kunnen reageren.